събота, 18 март 2017 г.

ПРИЯТЕЛСТВОТО НЕ Е ПЪРВИЧНА ПАРТИЙНА ОРГАНИЗАЦИЯ

Не мога да повярвам, че отново живея в такова време. Във времето, в което приятелите се подбират не по човешки качества, а по партийни. Вече от приятелските кръгове във фейсбук се премахват приятели, които имат виртуални връзки с Бойко Борисов и Вежди Рашидов. Това е толкова нелепо и абсурдно. Но същевременно показва нивото на нашата интелигенция. Въпреки че такова животно няма. Не може човек да бъде ценен заради близостта си с някого. Ако е така, приятелските кръгове започват да заприличват на първични партийни организации, а не на човешки общности. Бях писал преди време, че не мога да се скарам с човек, който се е оженил за жена, която не е по вкуса ми. Ами аз не се сдружавам с него, за да чукам жена му. Ако всички бяхме с еднакъв вкус значи, че трябва да спим всинца с жената на един от нас, а не със собствените си жени. Наистина се оказва, че приятелството по време на тоталитаризма е най-силното нещо, защото съхранява свои тайни. И най-лесно разрушимото нещо по време на демокрация е приятелството. 
Пичове, не разрушавайте приятелствата си. Един ден може да попаднете на лекар от друга политическа окраска. Но ще бъдете в безсъзнание и ще се наложи той да ви спасява задника. Ще се откажете ли от живота ако разберете, че ви е спасил Герберист, Социалист, Консерватор, Либерал... Колко българи се лекуват в онкоклиниките на Турция - да им вземем българското гражданство ли?... Колко българи преподават в Турция - да се откажем от тях ли? 
Позволете ми да имам истински приятели, да поддържам човешките си връзки без партийни окраски. И, ако ми позволите, значи сте ми приятели. Ако ли не - вървете на майната си. Защото само доказвате, че вашите "демократични" убеждения са украшенията, с които сте накичили тоталитарното си възпитание отпреди 1989 година. Това е вашата мимикрия...
А аз не живея в първична партийна организация, аз живея в човешка общност...

Няма коментари: